عکس بازیگران

پیش‌نمایش بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age | آرتیست 1

  • تاریخ : 18ام شهریور 1398
  • موضوع : بلاگ
  • بازدید : 15 بازدید
  • نظرات : بدون نظر

برای فرنچایز مأموریت اژدها از سال ۱۹۸۶ تاکنون بیش از ده نسخه‌ی اصلی و فرعی روی کنسول‌های مختلف بازی عرضه شده است. نسخه‌ ی یازدهم این اثر سال ۲۰۱۷ برای ویندوز، PS4 و ۳DS عرضه شد. این نسخه که «پژواک عصر تاریکی» (Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age) نام دارد و توسط اسکوئر انیکس ساخته و منتشر شد. این بازی به زودی برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. در ادامه با آخرین مقالات بازی و پیش‌نمایش بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition در دنیای بازی همراه ما باشید.

لرد تاریکی و فرزند روشنایی

قهرمان‌هایی که در نسخه دمو شما را همراهی می‌کنند.

تم اصلی داستان همه‌ی نسخه‌های مأموریت اژدها به شدت یکدیگر نزدیک است. در همه‌ی آن‌ها شما یک برگزیده هستید که باید شیطان در حال ظهور را شکست دهید؛ اما روند رسیدن به این هدف و پیچش‌های داستانی کاملاً متفاوت هستند. در این پژواک عصر تاریکی نیز داستان از همین قرار است؛ اما این بار به دلایلی نامشخص، شما به عنوان آورنده‌ی تاریکی شناخته می‌شوید.

با توجه به داستان به نمایش درآمده در دموی بازی به نظر می‌رسد با داستانی عمیق و گیرا طرف باشیم. به علاوه تعداد شخصیت‌های موجود در بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age احتمالاً بسیار متنوع هستند که به خوبی پرداخت شده‌اند.

 

در تعقیب روشنایی

حالت ۲ بعدی در دمو در دسترس نبود.

بازی مأموریت اژدها در سبک نقش‌آفرینی ژاپنی با مبارزات نوبتی عرضه خواهد شد و دارای دوربین سوم شخص است. از همین ابتدا باید گفت با توجه به دموی بازی بسیاری از شخصیت‌ها و دشمنان همان شخصیت‌های ساخته شده و همیشگی این فرنچایز هستند که به نظر نمی‌رسد اسامی آن‌ها  تغییری کرده باشند.

مبارزات نوبتی به ۲ صورت کلاسیک و مدرن قابل انجام هستند. شما می‌توانید حتی برای هر یک از افرادتان دستورات لازم را مشخص کرده و تنها به تماشا بپردازید. هوش مصنوعی در این حالت خوب عمل می‌کند.

دموی بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age با توجه با نوع عملکرد شما حداکثر ده ساعت به طول می‌انجامد و در این مدت بسیاری از مکانیزم‌های خود را به نمایش می‌گذارد. محیط‌های نسخه‌ی پژواک عصر تاریکی به صورت کاملاً سه بعدی طراحی شده و حتی در نسخه‌ی سوییچ نیز به نظر بدون مشکل و با ظاهری بسیار زیبا پیاده‌سازی شده‌اند. همچنین سازندگان برای دارندگان نسخه‌ی سوییچ نیز به مانند ۳DS امکان دو بعدی کردن بازی را فراهم کرده‌اند تا طرفداران قدیمی با آن خاطره بازی کنند. البته این حالت در نسخه‌ی دمو در دسترس نبود.

مینی گیم ساخت و ساز در بازی.

از دیگر تغییرات اصلی بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age نسبت به نسخه‌های گذشته می‌توان به مبارزات اشاره کرد؛ در این نسخه مبارزه‌ها با وجود این که تم اصلی نوبتی بودن را حفظ کرده‌اند، اما قهرمان‌ها می‌توانند به صورت آزاد در محدوده‌ی مبارزه حرکت کرده و سپس حمله‌ی خود را انجام بدهند. البته امکان انتخاب حالت کلاسیک نیز وجود دارد. با توجه به دموی بازی مبارزه‌ها در هر دو حالت به خوبی انجام می‌شدند؛ اما در شکل جدید به نظر می‌رسد تنها پیچیدگی بی‌موردی اضافه خواهد شد که عادت به آن کمی زمان‌بر است. حال باید دید آیا در نسخه‌ی نهایی بهینه‌سازی برای رفع اندک مشکلات آن نیز عرضه خواهد شد یا پتانسیلی به هدر رفته باقی می‌ماند؟

سواری در شب

در بازی امکان اسب‌سواری نیز برای شما فراهم شده است تا بتوانید محیط‌های بزرگ را هر چه سریع‌تر پشت سر بگذارید؛ اما در این حالت امکان انجام حمله‌ی غافلگیرانه از بین می‌رود؛ از طرفی اگر از اسب پیاده شوید و به یک بلندی بروید و نتوانید محل قبلی اسب خود را شناسایی کنید باید کل محیط را پیاده گَز کنید؛ زیرا تنها در محل‌های خاصی می‌توان اسب را فراخوانی کرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که در دموی بازی کمی اذیت کرد مربوط به زمانی است که از یک بلندی بالا رفته یا سوار اسب می‌شوید. در این حالت‌ها همه‌ی شخصیت‌های شما غیب شده و برای مثال پس از عبور از مانع یا پیاده شدن جلوی شما ظاهر می‌شوند. این مسئله برای یک بازی در نسل هشت از نظر من خوشایند به نظر نمی‌رسد.

در این نسخه امکاناتی مانند ساخت ابزار با ترکیب اشیا مختلف نیز قرار داده شده است. هر چند در نسخه‌ی دمو می‌ِتوانستیم حدود ده شی مختلف را بسازیم؛ اما باید دید آیا در اثر نهایی نیز تنوع آیتم‌ها و کارایی آن‌ها نیز مناسب است یا خیر؟

 

مأموریتی از سوی اژدها

همان‌طور که گفته شد نسخه دموی بازی Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age ده ساعت گیم‌پلی به شما ارائه می‌دهد؛ بنابراین داشتن انتظار بیش از صد ساعت گیم‌پلی دور از انتظار نیست. از طرفی محتوای ارائه شده داخل بازی بسیار زیاد است و نسخه‌ی سوییچ نیز افزونه‌های گذشته را یک جا با خود داشته و احتمالاً محتوای اختصاصی خود را هم دارد. حال باید دید پژواک عصر تاریکی می‌توانند روی سوییچ نیز موفقیت خود را تکرار کند؟

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.